.
Babad Banyumas ora bisa dipisah karo sejarah Kerajaan Galuh Purba (dibangun adoh sedurung abad 5 Masehi). Kerajaan kiye dibangun nang sekitar Gunung Slamet ning bar kuwe pusat kerajaane pindah maring Garut - Kawali (abad 6-7 Masehi) mbentuk utawa ngelanjutaken pemerentahan nang Kerajaan Galuh Kawali. Kerajaan Galuh Purba kuwe dibangun pendatang-pendatang sekang Kutai, Kalimantan ning sedurung agama Hindu melebu nang Kutai. Keturunan-keturunan Kerajaan Galuh Purba kiye nerusna pemerentahan Kerajaan nang Garut - Kawali (Ciamis) sing wis duwe budaya Sunda, terus sebagian campur darah karo keturunan Kerajaan Kalingga (Jawa Tengah). Campur darah (perkawinan) kuwe juga berlanjut dong masa Kerajaan Galuh Kawali dadi Kerajaan Galuh Pajajaran sebab akeh perkawinan antara kerabat Keraton Galuh Pajajaran karo kerabat Keraton Majapahit (Jawa), lha keturunan campurane kuwe sing mbentuk Banyumas.
Babad Banyumas ora bisa dipisah karo sejarah Kerajaan Galuh Purba (dibangun adoh sedurung abad 5 Masehi). Kerajaan kiye dibangun nang sekitar Gunung Slamet ning bar kuwe pusat kerajaane pindah maring Garut - Kawali (abad 6-7 Masehi) mbentuk utawa ngelanjutaken pemerentahan nang Kerajaan Galuh Kawali. Kerajaan Galuh Purba kuwe dibangun pendatang-pendatang sekang Kutai, Kalimantan ning sedurung agama Hindu melebu nang Kutai. Keturunan-keturunan Kerajaan Galuh Purba kiye nerusna pemerentahan Kerajaan nang Garut - Kawali (Ciamis) sing wis duwe budaya Sunda, terus sebagian campur darah karo keturunan Kerajaan Kalingga (Jawa Tengah). Campur darah (perkawinan) kuwe juga berlanjut dong masa Kerajaan Galuh Kawali dadi Kerajaan Galuh Pajajaran sebab akeh perkawinan antara kerabat Keraton Galuh Pajajaran karo kerabat Keraton Majapahit (Jawa), lha keturunan campurane kuwe sing mbentuk Banyumas.
Babad Banyumas uga ora bisa
dipisah karo sejarah Kerajaan
Galuh Kawali sing wilayah kekuasaane ngeliputi lewih separo wilayah Jawa
Tengah siki (kemungkinan tekan Kedu lan Purwodadi), dadi termasuk uga wilayah
Banyumasan.
Babad Banyumas uga ora bisa
dipisah sekang pribadi Raden Joko Kahiman (putra Raden Banyak Cotro,
putu Raden Baribin),
sing duwe sifat utawa watek-watek satria.
Babad Banyumas juga
ora bisa dipisah karo babad Kadipaten-Kadipaten lan Kerajaan-Kerajaan nang
wilayah Banyumas lan sekitare antarane Kadipaten Pasir
Luhur, Kadipaten
Wirasaba, Kadipaten
Bonjok lan liya-liyane.
Babad Banyumas juga
ora bisa dipisah karo babad Kerajaan-Kerajaan utama nang Jawa Tengah lan Jawa
Barat antarane Kerajaan
Tarumanegara, Kerajaan
Kalingga, Kerajaan
Pajajaran, Kerajaan
Mataram, Kesultanan
Demak, Kesultanan
Pajang lyy.
Babad Banyumas juga ora bisa
dipisah karo legenda-legenda lan mitos-mitos Banyumasan antarane: Raden Kamandaka, Wijayakusuma, Ciung
Wanara, Goa
Jatijajar lan liya-liyane.
Sedurung
ngelanjutaken Babad
Banyumas lewih apik paham ndisit karo Makna Kata
Banyumas lan Sejarah
Kata Banyumas.
Jaman
Kerajaan-Kerajaan
Artikel
utama bab: Banyumas
jaman kerajaan-kerajaan
Crita sejarah
Kerajaan-Kerajaan nang kabupaten Banyumas umume dimolai sekang Kerajaan
Majapahit (abad XIII) padahal adoh sedurunge (abad V), wis ana Kerajaan Galuh
Purba (ning mandan angel nggolet catetan sejaraeh) sing nguasai wilayah
kiye. Kerajaan Galuh Purba kiye malah diduga nduwe Kerajaan-Kerajaan bawahan
sing umure bisa baen lewih tuwa.
Wilayah kabupaten
Banyumas dadi bagian kerajaan-kerajaan liya kuwe ora liwat perang utawa
penaklukan mung baen kadipaten-kadipaten uga pemimpin-pemimpine
(adipati-adipatine) tunduk ming kerajaan-kerajaan kuwe.
Abad XIII taun 1293
M, Raden Wijaya mbangun Kerajaan Majapahit, akhire wilayah kabupaten Banyumas
uga dadi bagian kerajaan Majapahit kiye, kuwe ngantek Abad XV utawa taun 1520 M
dong Majapahit runtuh. Pas wektu kerajaan Majapahit runtuh kuwe sebagian kerabat
keratone ngungsi ming kerajaan Pajajaran ngantek akhire ana kawin campur antara
keturunan keraton Majapahit karo kerabat keraton Pajajaran yakuwe antara Raden Baribin karo Dyah Ayu Ratu
Pamekas. Salah siji putra pasangan kiye yakuwe Raden Banyak Cotro
ramane R. Joko Kahiman.
Deleng
Uga
- R. Joko Kahiman
.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar